handfat.

Igår fick jag äntligen en ny cykel. Eller fick och fick jag köpte en, tog den på en invigningstur runt kvarteret. Det blev kanske inte så mycket cyklande, stannade och pratade med S någon timme.
Men idag ska jag och L ut i alla fall. Det ska bli asskönt! Hoppas vädret bättrar på sig, är molnigt just nu. Undrar om S ska med på enhjulingen..?

Igårkväll satt jag med vår ritning till huset och gjorde handfat i lera. Det är mycket svårare än det ser ut, det lovar jag. Det svåra är att det ska vara skalenligt och stämma med ritningen. Men de blev rätt gulliga tillslut. Ett tips om ni någon gång ska göra något där måtten ska stämma, gör en gjutmall. I mit fall en i papp eftersom det var cernitlera.

image19

<3

Kommentarer
Postat av: maria

Åh så skönt det lät :)
Tack detsamma !

2008-04-03 @ 13:28:16
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0