THE HIVES

Jag gick med min bror och J på The Hives idag på grönan.
Kom hem rätt nyligen.
Ni som inte var där missade verkligen något, de är ett grymt bra liveband! Var på riktigt bra humör efter det alltså. Kände mig nästan lycklig av någon anledning, länge sen jag kände mig så glad faktiskt. Direkt efter åkte vi katapulten och tittade på grönans fyverkerier därifrån, underbart!
Gissa vem som står på första rad när Hives kommer tillbaka?! Måste bara säga att de är så skönt självsäkra och vad motsatsen till ödmjuka är. De vet att de är grymma och skäms inte för att visa det!



<3

Sko-bild



Som utlovat, bild på skon! Ska den verkligen se ut sådär?

<3

Busy day!

Vi vann! Otroligt! Fy fan vad roligt, hade nästan glömt hur det var. Föresten så gick min sko sönder, så fick springa av och låna skor från en tjej som inte skulle spela. Surt eftersom pappa tjatat på mig att jag borde skaffa nya. Hatar när han får rätt. Imorgon LOVAR jag att det kommer en bild på skorna. Ni måste bara få se det.

Sen träffade jag C och fikade. Trevlans, och killen som jobbade på caféet var urgullig! Han fick välja muffins åt oss.
Men bäst var när C ställde sig i "soffan" för att nå upp till ett eluttag 20 m upp i luften. Alla på hela fiket satt och asgarvade åt henne, oslagbart! Själv låg man ju vikt av skratt. (Hon behövde ladda sin mobil). Ni skulle ha varit där!

(hittade bilden på nätet, visst ser det gott ut!:O)

Sen träffade I och S och tog oss in till nrj in the park som sög! Men vi träffade Cs kompisar och några söta killar som de kände.

Jaja, whatever, puss hej!

<3

Då bär det av till match igen.

Om en timme ska jag spela match med U-laget. I någonstans, västbergakanske? Hur som helst är det så att jag inte vet vem mer från mitt lag som ska spela, och det stör mig något oerhört. T skulle ha spelat, om hon inte varit sjuk, samma sak med J och sen har jag inte hört något mer från min tränare. Jag vill liksom bara ha skjuts till matchen :O Jaja, vi får se hur det blir, ska bli skönt att spela med ett seriöst lag.

Jag är trött på att alla är sjuka hela tiden, till och med C är sjuk.

<3

match ikväll.

Som sagt, match ikväll, c ya!

<3

Franskaläxa.

Kom på att jag inte har något att skriva om så jag gör franskaläxan istället. Puss hej!

<3

Jag och J på jakt i staden stockholm!

Varning!
Lång och ointressant text!



Efter skolan drog jag in till slussen för att träffa min gamla vän som tar tvärbanan dit. Sen skulle vi till odenplan men smarta som vi är så åkte vi förbi och fick stiga av på fridhemsplan. Sen höll vi på att åka förbi igen när vi skulle tillbaka, men det klarade sig. Där letade vi iaf upp 118 second läder som tyvärr inte visade sig vara en höjdare. Tror nog det är mer för dem med udda smak eller mcpersoner.
Något besvikna tänkte vi dra vidare till Judith's secondhand, en affär med fina, men tyvärr dyra grejer. Den ligger vid zinkensdamm. Men sen sa Jossan att det i gamla stan fanns en bra jackaffär så då tvingade jag henne dit. Tyvärr blev det lite brådskande vid tåget så vi råkade hoppas på det åt fel håll eftersom jag fick för mig att vi skulle till fridhemsplan..?
Sen hoppade vi iaf av ännu en gång och tog rätt tåg och lyckades komma av i gamla stan i sista sekund (dörrarna var redan öppna när J utbrast "här ska ju vi av!").

Poängen är egentligen att jag hittade en skinnjacka för 1000 kr som jag är väldigt nöjd med. Jag älskar verkligen reor.

Eftresom vi inte hann hem till middagen och J hade kupong "ät en, betala för två" på Jensen's boefhouse så slog vi oss ner där och åt riktigt god men alldeles för dyr mat.

Ändring: självklart menade jag "ät två betala för en", snålt annars!

<3

måste gå, haha!

<3

Helgen kan man ju berätta om.

Jag har i stort sett inte gjort ett piss.
Eftersom bror min fyllde år i lördags trodde jag inte att jag fick lämna huset, men det fick jag visst berättade de någon timme innan vi skulle åka och se mamma mia (musikalen). Då var det liksom ingen idé. Den svenska är bättre..ska se filmen i veckan med C dessutom.



Söndag, letar efter livstecken hos mina kompisar, får tag på L och vi åker in till stan och jag köpte bara EN lång vit topp från gina. Imponerande va? Billigt och bra vetni ;-)

Imorgon bär det av till odenplan med J för att titta in på en secondhand där de säljer skinnjackor, får se om man kan fynda!

<3

Gå upp i ottan när man inte måste:o

Imorse råkade jag sätta klockan på ringning en hel timme för tidigt. Det upptäckte jag först efter frukosten så sen gick jag och la mig på nytt och lyckades sätta klockan en kvart tidigare än tänkt. F*n. Så nu är jag uppe och väntar på att ta mig till skolan, bara lite över en halvtimme tills jag ska gå nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra tills dess, eftersom jag är klar.. Funderar på att måla naglarna, men tror inte ja pallar.

<3

Bror har blivit stor!

Idag fyller min kära storebror 18!

"ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva ut i hundrade år, javisst ska han leva, javisst ska han leva, javisst ska han leva ut i hundrade år! Och när han"

Skoja bara, skulle ju ta ett tag att skriva ner hela låttexten, men alla förstår poängen ändå.
För att fira ska vi gå och se Mamma mia ikväll med familjen, den engelska versionen. Vi har redan sett den svenska och eftersom alla tyckte att den var jättebra och den engelska gick på hans födelsedag tyckte vi det verkade perfekt!

Inte för att verka egoistisk på "hans" dag, men nu är det bara exakt en månad kvar tills jag fyller år, woho!

Dagens bild:



<3

1:A dagen.

Några snabba ord om föregående dag. Det gick bra!
Men har bara träffat halva klassen än så länge, men jag tror att det kommer bli en bra klass. Får se vad jag säger om någon månad. Måste kila om en kvart, puss hej!

<3

Första Ring

Herregud, imorgon börjar jag åter igen i ettan. Då jag får veta vilka människor ja ska spendera det mesta av min tid i 3 år framåt. Jesus christ alltså. Vad mer kan man säga?! Ska gå och lägga mig nu, tvivlar på att jag kommer kunna somna förens om några timmar, men man vill ju inte komma med ringar under ögonon till en ny klass. Härligt första intryck liksom :O

<3

Shopping.

Föresten måste bara säga att under de senaste dagarna har jag storshoppat

4 par jeans
en halsduk
3 par skor
två koftor
två toppar

Och allt för under 2000 kr tillsammans!

(tack wedins och JC för utförsäljningen!)

<3

svårt att få kontakt

Så här blir det alltid när man är på någon "festival" eller stort arrangemang. Glöm att försöka ringa någon, det är för fan omöjligt! I alla fall om man har comviq, nätet blir helt överbelastat. Tur att jag hade C och brommamänniskorna, annars hade det vart ännu mer åt helvete. Men nu blev det istället så att mina andra kompisar som åkte in bara för min skull åkte in helt i onödan eftersom de inte fick tag på mig. Måste säga att jag blev lite orolig för Ls skull eftersom hon åkte in helt själv och fick inte tag på mig förens jag tagit tåget hem. (hon fick som tur var tag på några andra hon kände där inne).

Ibland suger comviq verkligen hårt!

Dagens bild:



<3

vissa saker suger hårt!

Jag var inne på ticnet och kollade olika som spelade för att hitta några konsertbiljetter att ge min brorsa när han fyller 18. Hittar inget han vill se... men det var inte poängen. Min poäng var att jag hittade simple plan (som jag själv gillar), de spelar den 31 oktober i globen och jag kommer hem den 1 november från USA... En dag! Suger inte det!?ö

<3

Seglingen slut!

Nu har jag kommit hem för ca 45 minuter sen, efter att ha seglat i en vecka. Och tur är väl det, jag anar att jag skulle bryta ihop om jag behövde spendera en enda dag till med min familj.
Missförstå mig inte, jag tycker om min familj (oftast i alla fall), men en vecka på en båt som består i stort sett av ett rum är frustrerande.
Dessutom tror jag att det var på tiden att jag fick en titt i en spegel, ingen vacker syn! Så snart väntar en dusch och kanske till och med ett bad för att jag ska kunna känna mig lite fräsch. Tyvärr så ska varenda jävel i min familj in före mig för att jag är så långsam (enligt dem ja!).
Men jag har ändå haft roligt, trots det urusla vädret! Det blir lite mer sport i regn och "hårda" vindar.

Nu måste jag verkligen skaffa mig ett gymkort, måste träna en j*vla massa, speciellt efter seglingen. På hela veckan har jag kanske gått några kilometer, inte mer. Ni skulle sett mig när min kära bror och jag hittade fotbollsmål plus en boll. Vi blev överlyckliga, sen så kom det där problemet med att springa, benen bar inte! Det var typ helt omöjligt, benen var ovana vid så "intensiv" rörelse.

Jaja, skit samma, nu är jag hemma i alla fall och så här ser planerna ut tills skolstarten.
Ons: Morfar och spelarmöte + träning på kvällen
Tors: Träffa Nathalie (en av mina nya vänner sen språkresan:))
Fre: Inga planer, än!
Lör: Någon fotbollsgrej
Sön: Samma grej, det är obligatoriskt:O
Mån: Ska träffa Clara, och har träning på kvällen.
Tis: Träffa Helena (en annan av mina nya vänner:P)
Ons: GYMNASIESTART!

<3

Juste, cupen..

Den gick åt helvete för laget. Har inte vant mig vid att förlora än, kan inte riktigt förstå varför jag bytte ner mig till ett sämre lag.. Men man får ge det lite tid, i alla fall säsongen ut.

Jag å andra sidan gjorde min bästa cup någonsin! De 5 första matcherna var riktigt bra från min sida, fick kämpa järnet eftersom jag behövde göra backens jobb också. Men snart kommer J tillbaka så då slipper jag det! ;-) Men vid sista matchen var mina ben helt döda, kunde knappt springa, så då gick det inte så bra..

Träffade J idag föresten som kom hem från Thailandet! Härligt!

Dagens bild



<3

Sladdlös plattång?!

Är det någon som vet någon bra, fungerande, sladdlös plattång som får plats i handväskan?

Det var T som på båten hem från gotland nämnde att hon hade sett en sådan på designtorget för ett tag sedan. Vi kom in på det eftersom jag ständigt klagade på mitt lockiga hår och att jag önskade att jag hade min plattång. Får nämligen lite komplex över mitt hår. Jag skulle verkligen behöva en som är typ batteridriven eller liknande att ha med mig på båten eller bara för att kunna snabbfixa luggen när man är ute. Om någon vet en bra, snälla hör av er!

<3

RSS 2.0