hemskt. Det är sällan man tänker efter.

Idag efter middagen berättade mamma om en ung kille hon hade tvingats dödsförklara. Mamma är läkare. Han var i min brorsas ålder. Hon hade åkt hem till familjen där pojken dött i sömnen, han var 18 år. Redan där är det hemskt och mamma berättade om hela släkten, 50 personer som var där och sörjde. Genom allt det här hade jag en känsla som sa, det är sånt som händer, det finns inget man kan göra åt.
Sedan sa mamma att pojken hade en 14-årig syster. Hon hade varit helt borta, nästan autestisk, inte kontaktbar. Ett år yngre än jag.
Då bara rann tårarna, helt utan förvarning. För jag vet inte vad jag skulle göra utan min brorsa, han betyder så jävla mycket för mig.

Jag saknar honom liksom nu eftersom han är hemma hos sin tjej så ofta, tänk om han försvann för alltid?



</3

snart stan

Vi ska ha stadsvandring idag, helt okej. Det är bara att gå runt där, det är knappt några frågor. Alltså är det bara en skön dag i stan:)

Fast vår hemkunskapslärare has gone crazy, vi måste ha hemkunskap innan stadsvandringen, cp! Hata henne, har alltid gjort. Se upp om ni får en lärare som heter ANITA. Då är det bara att vända sig om och fly för livet!



<3

det finns inte mycket att säga, förutom

*att jag har höjt mig till MVG i franska:)
*att matteprovet gick skitdåligt
*att jag var på prommis med L igen
*att jag inte har något vettigt kvar i skolan att göra, borde skolka hela tiden..
*att min mamma har bestämt sig för att köpa en ny klänning/kjoloutfit
*att jag missade Gossip girl (pga av promenaden)
*att jag har hämtat mitt pass och köpt ny foundation, morgondagen är räddad!

*att jag längtar så jävla mycket till sommaren!

<3

Gårdagen-orientering

Igår hade vi orienteringsdag, en varm dag fylld med skoskav och ont på lite ställen här och var. Jag och L tog lite fler kontroller än vi behövde, men vi pallade inte ta alla, det kändes onödigt. Vi sprang fel en gång, typ en kilometer faktiskt. Men det var bara för att vi tänkte lite konstigt, det är svårt att förklara. Men vi fick i alla fall lite extra motion!
Sen efter orienteringen fortsatte dagen med amerikansk fotboll, frisbeekastning och fotbad. Eller det var bara jag som satt och dinglade med fötterna i vattnet nere på bryggan. De andra tyckte att det verkade lite för kallt, men man vande sig efter ett tag ska jag säga!



Sen var det plugg och träning som gällde. Har mina två sista prov idag, båda avgörande för betyget, önska mig lycka till!
Träningen var inte världens mest seriösa, men det spelar ingen roll, jag spelar för att ha roligt, och det hade jag. Har inget mer att säga nu..

<3

hjälp, jag har gått och blivit lat!

Idag började morgonen INTE med joggning! Jag tänkte vänta på att min brorsa vaknade så jag slapp springa ensam, har tröttnat på det. När han till sist vaknar så vill han inte följa med och då tänkte jag att jag springer ikväll istället så kanske L kan följa med. Men hon känner inte för att springa, så vi ska promenera istället.

Annars har jag gjort lite matte, solat, köpt seglarskor och testat min nya inpackning. Den verkar rädd bra, den ger lite tyngd till mitt krusiga hår, inte tillräckligt för att jag ska sluta platta det, men ändå. Min foundation tog slut idag, så jag får använda min "reserv" från maybeline istället..Den är  inte alls lika snygg. Jag skulle vilja köpa en annan än den jag brukar använda också, men jag har inte råd med det nu, vill egentligen ha en från ID. Den säga vara väldigt bra, och dryg, kanske satsar på den ändå.

Angående seglarskorna ska jag klaga på hela seglingsindustrin. Det finns mycket mer och snyggare skor till killar än tjejer. Mina var förvånandsvärt snygga, men det fanns ändå 1000-tals jag hellre skulle vilja ha, och alla killskor. Är inte det fel?


<3

Sol:D

Idag har jag gjort matte, lite då och då i alla fall. Resten av dagen har spenderats i solen! Jättehärligt. Satt där ute med brorsan och hans kompis D. De bokade ett åkkort eller vad man ska säga till tågluffning i sommar. D hade föresten gjort en piercing i ögonbrynet, snyggt! Vissa ser helt störda ut, men han passade verkligen i det. Självklart när jag skulle smälla till honom av någon orsak, så slog jag honom rakt på den, ops. Han fick lite ont, den var ju trots allt ny, haha. Men han överlevde, som de flesta gör som faller offer för min dåliga kordination.

<3

harder faster videos.

Har suttit och strirrat på daft bodys. Det är fan skickligt, att de klarar att träffa alla ord rätt! Jag med sämst kordination skulle missa direkt..Det finns en del filmer som är sämst, men här är två bra.

http://www.youtube.com/watch?v=-D2AVaJM87I&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bl6RJyZdBSU&feature=related

föresten, hur gör man så att filmerna visas direkt på sidan, har aldrig fattat det:S

<3

ny underskrift behövdes.

Igår smsade min nya tränare och sa att det hade blivit fel med påskrifterna så vi behövde skriva under igen. Det innebar att jag drog mig ner till IP fem minuter senare. Bor väldigt nära, tar typ två minuter. Där mötte jag J, en klasskompis. Så efter att jag hade skrivit under så stannade jag med honom någon timme kanske. Efter ett tag kom hans kompis Jo, de skulle ha träning några minuter senare.
Det var skitläskigt, jag kände bara igen Jo eftersom han spelar fotboll, men han visste att jag skulle byta lag, vad jag heter och typ var jag bor.
Det var riktigt konstigt måste jag säga...

(läskigt alltså)

Föresten, eftersom vi behövde skriva under igen, så försenades hela processen med legen så de ställde in matchen och flyttade den. Förhoppningsvis får jag spela snart ändå.

<3

Bilder!

Jag har tittat igenom säkert 20 000 barndomsbilder nu. De flesta titttade jag på nu på morgonen. Jag har kommit fram till att de flesta bilder är fotade bakifrån, och till det här behöver den ju vara framifrån.
Men jag har i alla fall hittat några som jag ska titta mer på sen. Det måste ju vara en bra bild, eller hur? Jag har ända tills imorgon på mig, så det är lugnt, nu måste jag rusa till skolan, bye!

<3

Match på Lördag!

Gud vad jag är glad nu! H if har varit jättesnabba med att fixa spelarleg och alla formaliteter så jag ska spela match redan nu på lördag. Idag kom jag liksom hem från min tredje träning med dem, och jag får spela match, det är helt sjukt! Men jätteroligt.

haha, det där är jag på lördag!

Föresten musikprovet gick helt okej, har väl lite fel här och var, men vem bryr sig?
Imorgon är det no-prov som gäller, (genetik). Det kommer säkert också gå bra, eller helt okej i alla fall. Som man sjunger, "don't worry, be happy!"

<3

Foto?

Idag tog jag mina gula leggings och en stor vit skjorta. Måste ju använda dem.
När jag kommer hem ska jag leta reda på ett foto av mig själv när jag var liten, det behövs till en "gissa vem" lek på balen. Jag måste bara höra med mamma vilka bilder jag får ta.

Jag har föresten musikprov idag (teori), önska mig lycka till!

<3

:)

Jag har kommit fram till något nyligen. Det är att jag äter olika mycket beroende på humör. Om jag är uttråkad äter jag mer, om jag är glad så äter jag mindre. Nu kanske ni tänker, "wow, vilken upptäckt". Men det är inte förr'n nu jag har kommit fram till att det faktiskt stämmer på mig.
Gympalektionen för 2orna gick bra, det var väldigt roligt, tyckte både vi och dem. Franskan gick väl helt okej i alla fall. Och resten av dagen har varit bra.
Så idag var jag glad, och det förstärktes när jag gick hem från skolan och M och M (haha, M&M! :P) kom körandes på mopparna. Istället för att bara köra förbi så stannar M och frågar om jag vill ha skjuts, självklart ville jag det. Bara en sådan enkel sak kan göra en på bättre humör eller se till så att det goda humöret stannar.
Så tack M för skjutsen!:D



M&M är förövrigt väldigt gott!

<3

gympalektion.

Jag kommer i stort sett att börja dagen med vår gympalektion. Det kommer säkert gå bra, får hoppas på det. Men även om det går dåligt tror jag inte att hon sänker mitt betyg i gympa, eller jag hoppas inte det i alla fall. Nu hoppas jag bara på en bättre vecka en den förra, en där jag faktiskt har tid att umgås med kompisarna. Får hoppas på det.

orsaken till att man pluggar franska, frankrike!

När jag tänker efter så har jag hörförståelse i Franska, nationella. Inte min starka sida direkt.

<3

# 11

Vet ni vad jag just insåg? Jag får behålla mitt nummer i mitt nya lag:D Det kanske inte betyder så mycket för den som inte spelar någon sport, men för mig betyder det allt!

Ibland är vissa saker störande, jag ritade ett "jättefin" bild i photoshop, men nu går den inte att lägga upp, damp!

<3

Lite fotboll.

Har precis kommit hem från träning. Träning med nya laget.
Jag måste säga att det är inte alls lika seriöst där, inte ens lite. Det känns kanske inte så jättebra, på så sätt känns det som om jag har gjort fel val. Fast jag tänker inte ändra mig, man måste ju ge det en chans, det kommer alltid nya säsonger. Dessutom är folket där trevligt, så det är ju bra i alla fall:)

Ska bara hoppas på att spelarlicensen blir flyttad så snabbt som möjligt så vi får komma igång att spela. Det var ju därför vi bytte från början, för att få mer speltid.

Annars har jag bara pluggat faktiskt, har en del saker att göra. Jag träffade L en snabbis, men det var plugg då med. Imorgon är det tillbaks till skolan som gäller, hata det. Tur att det inte är så lång tid kvar, enligt Ls nedräkning bara 16 dagar, 15 timmar och 23 minuter. Bara en seriös vecka kvar, kanske en och en halv.

<3

varför köpte jag gula leggings?!

Som ni förstår har jag drabbats av en plötslig ånger. Eller inte ånger, men jag kan inte komma på vad fan jag ska ha till mina gula leggings. Det var ju bara ett impulsköp.
Vad passar till det?

Mina är ännu lite gulare, men vad ska man ha till det?!

Imorgon har jag studiedag så jag slipper skolan, men jag måste ändå gå upp tidigt. Jag och bror min ska åka och fixa nya pass, måste ha det till sommaren. Sen ska jag och L jobba på vår gympalektion vi ska ha för 2 orna. 8-åringar alltså. Eller vi ska väl mest repetera, bara vem som ska säga vad och lite såndant.
Det slog mig just, vad fan ska vi ha för musik?! L?

Föresten, imorse drog jag med min förkylda bror ut i regnet för att följa med mig på min regelbundna joggingtur. Det blev en runda i lugnt tempo, härligt. Skönt att slippa springa själv. Enda anledningen till att jag springer själv är att få det gjort, om man ska springa med någon kan det ju bli så att den inte kan eller att den bara ska göra det och det först. Ja, ni vet hur det är.




Titta vilka fina hårsmycken!

Seriöst, är inte de här hårsmyckena urgulliga?!



Sådana ska jag försöka få tag på / göra till balen.

<3

Älska P!:D

Jag glömmer hela tiden att säga. Problemet med håret är löst. P hittade en frisör inne i stan där vi kan få våra uppsättningar gjorde tillsammans. Så jävla glad jag blev när hon sa det alltså!

Nu måste jag i alla fall göra både so och hemkunskap, har skjutit upp det x antal timmar nu..

<3

Shoppingfynd:)

J'ai recu quelque chose de ma maman (jag fick några saker från min mamma). Fråga mig inte varför jag ville skriva på franska, men så var det.

Shoppingen resulterade i:



Ett par vita sandaletter från vagabond till balen, för ynka 200 kr! Rea:)

En benvit handväska från åhlens, även den till balen.

En vit axelbandslös bh från calvin Klein à 400 kr. Priset bara för att det var Calvin Klein..

Två par caprileggins från åhlens, ett par röda och ett par gula. Kände att jag behövde liva upp min garderob lite..

<3

Nu är det shopping som gäller!

Jag och mor min ska ta tåget in mot stan om ca 20 minuter. Vi ska leta efter balskor och axelbandslös bh och två par strumpbyxor. Härliga tider:)
Eftersom bh:n måste gå "under" klänningen så att den inte syns har jag flera bläcksträck ritade på mig. Därför fick det bli en oringad tröja idag. Jag skulle visa strecken, om det inte var så att det skulle bli värsta blottarbilden, för det ser jävligt roligt ut!

<3

Bra frisör för håruppsättningar?

Jag ringde min frisör för att boka tid för håruppsättning idag. Men självklart är hon uppbokad, det är ju fler än jag som har bal då.. Det var tänkt att jag och P skulle göra det tillsammans, så vi får hoppas att vi hittar något ställe.

Nu frågar jag er:
Är det någon som vet någon bra frisör i stockholmsområdet?

Det skulle vara jättesnällt om ni kunde berätta det i så fall :)


Det finns så mycket coola/fina uppsättningar. Som den här t ex.

<3

damp på mitt hår!

Jag hatar faktiskt mitt hår. Har alltid gjort och kommer alltid att göra. Det blir så konstigt och flygigt typ. Det här har inget med klippningen igår att göra, jag klippte det bara lite kortare och sådär. Idag ska jag ringa och beställa en tid för uppsättning, till slutbalen. För jag är som sagt inte vän med mitt hår och då känns det bättre att lämna uppsättningen till någon som är van. Eller hur? Sminkningen får jag däremot sköta själv, det blir alldeles för dyrt annars..

Är det någon som vet något sätt att behålla den våta looken i håret? Alltså att lockarna blir likadana när de är torkar som när de är våta? :)

<3



Byter lag.

Nu byter jag lag. T gör också det. Vi kommer få mer speltid och jag tror att vi kan "höja" laget avsevärt. Jag vet att det låter drygt, men jag tror att det kan bli så. Det är flera nya också. Kom ihåg nu att jag inte längre ses i gröna strumpor, utan det är gula som gäller.

Föresten så har jag klippt mig, inte bytt frisyr, men tagit bort det slitna. Toppat det helt enkelt. :P

<3

glömde berätta.

Vi ska ha hemkunskap nu på morgonen, en sorts bjudning. Jag är servitris och ska därför dra på mig mina grå cheap monday jeans tillsammans med en vit skjorta. Vi får väl se hur allt går, antagligen inte så bra, men vem bryr sig?:D

<3

Jag har typ bestämt mig.

Igår satt jag uppe och pratade med pappa. Vi kom fram till att byta lag nog är bäst för mig. Då får jag spela med mina kompisar och får spela fler matcher. Om våra spelarleg hade stått i deras klubb hade vi fått spela en match imorgon liksom. De har ingen inträningsperiod, vilket är lite konstigt, men ändå bra för mig. Det är dessutom fler 92:or på gång dit och då blir det som ett helt nytt lag. En nystart. Jag tror jag behöver det. Synd bara att det blir längre att åka, men jag överlever som alltid.

tror jag i alla fall...Ska prata med T senare idag.


<3

då har man provtränat.

Ja, nu har jag alltså provtränat för H. Det har inte gjort mig ett dugg klokare.
Antingen stannar jag i S och får kanske mindre speltid och får inte spela med alla mina kompisar..Eller så byter jag till ett sämre, inte lika seriöst lag som ska få som en nystart med nya spelare. Då får jag spela kvar med alla mina kompisar.
Hur som helst så kommer jag i alla fall spela med T. Vi har bestämt oss för att hålla ihop, så det är skönt i alla fall.
J och E håller också ihop, och de har redan bestämt sig för att byta. Jag förstår inte hur man kan bestämma sig så snabbt, det är obegripligt. Eller föresten, inte obegripligt, J vill ha mer speltid och E gör som J gör.

gul-svart eller grön-vitt??

Man skulle nästan kunna tro att jag pratade om AIK och Hammarby, fast det gör jag inte..

<3

världen är uppochner(:

Det är helt otroligt. Jag fick MVG på matte nationella också. Det trodde jag aldrig. Alltså, jag tror aldrig att jag har varit så stolt över mig själv. Tur att nationella är helt över nu så ni slipper höra mig vara så oerhört ödmjuk:P
Men helt seriöst, jag är bäst! Jag har fått MVG på alla nationella, vartenda ett!
Fast vi har i och för sig franska nationella kvar (det är nytt för i år). Det lär inte gå så bra, franska är verkligen inte min grej. Men vem bryr sig ärligt talat?

Om typ två timmar ska jag åka iväg och provträna för ett annat lag, vi får väl se hur det går.

<3

då sitter man här.

Det är oerhört segt att vänta på att man ska gå till skolan när man är färdigfixad. Alltså verkligen. Tiden går skitlångsamt. Städaren är här nu så jag håller mig ju helst på mitt rum..Det gör det extra segt!
Dessutom är mina högtalare till datorn spräckta, så kan inte spela så hög musik. Det berättade J för mig igår. Hade inte fattat det själv, men jag visste ju att det lät förjävligt med hög musik.

Apropå musik så har jag uppsjungning idag, det lär ju låta vackert, eller inte.. Men orkar inte bry mig. Men ni kan ju önska mig lycka till i alla fall. Det kan ju inte skada?:p

image42

Så långsamt går tiden, i snigelfart!

<3

Ny design!

Måste bara tacka http://koolakattis.blogg.se/ för den nya designen. Asfin! Hon är skitduktig, hon har gjort flera av mina kompisars tidigare. Dessutom är hon sjukt trevlig :).

Tack, tack, tack!

<3

Seriöst, MVG!:D

Alltså, nu måste jag bara säga det här, för jag är fett stolt. Jag fick mvg på svenska nationella, det betyder att jag kommer få mvg i svenska också. Hurra för mig! Tänkte att ni kanske ville veta, "host".

Imorgon ska jag provträna med några kompisar i ett annat lag för att se hur det är. Måste ju testa innan man bestämmer sig, vore dumt annars. Ska bara försöka få T att skita i läxorna så att hon följer med. Hoppas, hoppas!

<3

vad fan ska vi göra?:S

Den stora frågan som jag funderar på nu. Ska jag byta lag (fotboll)?Jag har ingen aning, och jag orkar inte förklara situationen, så jag lär ju inte få några kloka råd heller.
Grejen är att vi 92or som är kvar (spelar med 93orna nu) gör likadant. Antingen byter alla, eller ingen.
Kruxet är att vi måste bestämma oss till på torsdag...livet är hårt. Men som någon anonym påpekade förut så "shit happens", kan inte annat än att hålla med.

image38

<3

I <3 Sailing

Gud vad skönt det var! Igår tog vi årets första seglingstur. Skithärligt:D
Jag var inte direkt aktiv, jag låg och solade typ hela resan, i alla fall tills det började blåsa lite kallt... Jobbigt bara att jag brände mig i ansiktet, men det fungerar ändå. SOlen tar ju så jävla bra där ute, alltså på vattnet.

image37

Nu ska jag dra till skolan i alla fall.

<3

Balklänningar är knepiga att få tag på.

Det är jobbigt att shoppa balklänning till J, det är allt jag säger.

<3

Vaken.

Jag och J drog på cirkus igår. Det var en väldigt spännande upplevelse, det roligaste var fan alla småbarn som var helt exalterade över vad som helst. Jag kan ju bara tänka mig hur jag själv hade varit om jag hade varit liten. Vi köpte sockervadd och allt sådant, det kan man ju säga at jag inte ätit på länge. Ine vardagsmat direkt.
Sen drog vi hem och såg på "prinsen och jag", sen somnade vi typ direkt. Det är utmattande med cirkus.

Föresten , tack till den okända människan på cirkusen som gav mig och J både servetter och handlotion när hon såg att vår choklad hade smält. Det är så det ska vara:)

<3


:)

Min temporära depression är officielt över:P
Man kan ju inte gå runt och vara nere hela tiden, fett segt.
Idag ska jag först till skolan (som alla andra dagar). Sen ska jag med J till södertälje, ska slagga där i natt. Det blir nice! Sen får jag se vad vi mer gör, tänkte gå på cirkus, men det är sjukt dyrt så jag börjar bli lite tveksam, får höra med henne. Känner egentligen för att shoppa och kanske ta en fika, umgås helt enkelt.

image35      vs image36

Det lutar nog mot shopping för min del.

<3

fy fan.

Jag mår inte bra. Är skittrött och irriterad på mig själv. Jag har varit så jävla konstig på sista tiden. Dessutom har jag ont i handleden.
Jag orkar inte med skolan och vill inte alls träna ikväll. Men jag borde gå för att jag sa att jag skulle  komma. Dessutom tror jag fan att min handled är stukad.
Vill ni veta en patetisk sak? Jag bröt ihop när jag skulle redovisa. Det har aldrig hänt förut. Som jag sa, något står inte rätt till. Det värsta är att jag inte vet vad jag ska göra åt det. Hoppas bara  att det känns bättre imorgon.
Jag menar inte att lämpa över min ångest på någon annan, men jag behövde skriva av mig. det var ju därför jag skaffade bloggen från början. Om man ska sammanfatta det hela så har jag inte haft en så jättebra dag.
Det bästa var att vi skolkade från franskan, det var jätteskönt. Sitta i solen och glassa med kompisarna i en extra timme.

image34

Föresten, P är en jättebra lärare, hon fick mig att må bättre efter mitt patetiska sammanbrott.

<3

"gäsp"

Jag är alldeles för trött för skolan! Har dessutom en redovisning som jag inte har tränat på, men det får gå som det går.

Föresten Ki-boxen var skitrolig. Det var verkligen armstyrka. Det behöver jag verkligen träna. Det här passet ingår nu i mitt träningsschema. Fast jag tror jag borde ändra något, för idag kommer bli femte dagen jag tränar i rad, och det är inte bra.

Sön: Jogging 5 km
Mån: Fotboll
Tis: Aerobics/Intensiv-pass
Ons: Ki-box
Tors: Fotboll
Fre: Vila
Lör: Vila

Så ser min träning ut för veckan, jag räknar alltid veckorna från söndagen när det gäller träning, konstigt jag vet. Men jag tror jag ska ta bort något så jag går ner på 4 gånger i veckan. Det sliter för mycket på kroppen annars.

Dagens citat: "to cry is to know you're alive"
Buried Alive By Love av HIM (en låt för er som inte visste det.)

<3

Problemet löst.

Jag har pratat med X nu. Det löste sig, inte för att ni vet vad problemet var, men ändå. Nu ska jag gå och berätta för min bror också. Han är världens bästa brorsa, för er som inte visste det :)
Sen ska jag träna till en redovisning om kroppsspråk och sedan bär det av till friskis och ki-box.

<3

damp!

Jag har inte lyckats få tag på X än!
(självklart känner jag ingen vars namn börjar på x, men det kan bli avslöjande annars. Dessutom är det flera jag vill få tag på, så X kan vara flera olika personer, smart va?)

image33

<3

Aerobics.

Det är lite spännande, eller asså roligt men konstigt. Jag kom hem från passet för någon timme sen. Jag måste säga att jag har riktigt dålig kordination, men trots det gick det hyfsat bra. Aerobics är lite som att dansa, man måste lära sig olika stegkombinationer och sedan sätta ihop dem. Jobbigt! Men det var lite roligt i alla fall, det får bli nästnästa tisdag igen. Imorgon er det ki-box som gäller.

<3

jahopp

Nationella gick helt okej, tror jag får VG som jag sa förut..
Har lite annat att tänka på nu, jag skulle dela med mig om inte alla mina kompisar skulle kunna läsa det. Det skulle bli så jävla jobbigt då..:/

<3

Helt ointressanta saker ni inte visste om mig.

25 frågor om mig.


1. Hur gammal är du om fem år?
20

2. Hur löd det senaste sms:et du fick? När började passet? :) (Det kom ett nytt precis när jag skulle spara det här)
3. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, det blir spontanare så.
4. Vilken är din favoritplats? Liggandes i gräset, eller ute på havet.

5. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett fast förhållande sen två år:p

6. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Något samtal med Paula kanske?

7. Hur många landskap har du bott i? I ett!

8. Är du social? Det skulle jag väl tro att jag är.

9. Tycker du om kaffe? Nja, jag är mer en te-människa:)

10. Vad dricker du till frukost? Absolut ingenting, lite vatten ibland.

11. Tycker du om att mysa/kela? Självklart, vem gör inte?!

12. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope.

13. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, solklart. Det är lite spännande.

14. Vad har du för ringsignal? Nummer 13 på min mobil.

15. Flirtar du mycket? En hel del :D.

16. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Bandit 106.3.

17. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Gympajennie är det.

18. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Ingen aning, typ en dag.

19. Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville? Det är privat.

20. Vill du säga förlåt till någon? Kanske det.

21. Varför bloggar du? Jag behöver skriva ner mina tankar för att jag har för mycket i huvudet.

22. Har du funnit Harmoni i ditt liv? Ja, jag gillar mitt liv.

23. Hur ser folk dig? Inte den blekaste, det beror nog på vem man frågar.

24. Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat? Kyssa en okänd person på gatan.

25. Har du någon dold talang? I så fall är den dold för mig med:P


<3

Hjälp!

Nationella om typ en timme. Shit det känns inte så jättebra. Dessutom glömde jag att önska klockan 22:22 att det skulle gå bra, jag önskade massor med andra saker istället. Fast jag tror nog inte riktigt på det heller, jag vet inte hur många önskningar som aldrig gått i uppfyllelse.

"det löser sig, det gör det alltid"

<3

trött.

Är trött som fan, men jag får inte somna, inte än. Ni förstår, jag vill inte vakna för tidigt imorgon, man vill ju inte ändra  några vanor när man ska ha nationella. Jag tror att det känns bäst då. Hoppas att det går bra bara, jag misstänker starkt att mitt betyg hänger på just det här provet. Fy fan! För en gångs skull är jag nervös inför ett prov, brukar aldrig vara det. Hoppas att det inte blir för svårt bara, G klarar jag ju, men högre? Vem vet... Om jag var troende skulle detta var det perfekta tillfället att be på. Men jag får väl nöja mig med att önska att det går bra när klockan slår 22:22. En liten grej jag har för mig.

image31  vsimage32


Vad säger ni?

<3

morron:)

God morgon. Eller god och god, det är dags att gå tillbaka till skolan igen. Inte världens roligaste kanske. Dags för jeans och fixning igen. Har undvikit det så mycket som möjligt under helgens gång. Jag tar varje chans som finns att få ha på mig mjukiskläder, vem gör inte?! Nej, nu måste jag dra.

<3

Helt emot matte!

Alltså matematik, ingen person. Jag har försökt förstå lite grejer på övningsnationella del C, men jag fattar typ nada. Hata matte alltså, men jag får väl se hur det går..

<3

Igår kväll.

Jag tittade som sagt på film med T. Det var rätt nice måste jag säga, han är  trevlig:).
Jag har inte så många kommentarer om kvällen i övrigt eftersom det är en allmän sida som alla kan se, inklusive föräldrarna. Vissa saker är helt enkelt för privata för att lägga ut på nätet.
Så var det inte mer med det.

Idag har jag inte gjort något vettigt alls. Pratat i telefon med P x antal timmar, läst lite och funderat över lite saker. Om ni inte har en bok och läsa så rekommenderar jag "Flyga drake" av Khaled Hosseini. Den går dessutom på bio nu, jag har inte sett den, men är den hälften så bra som boken är den sevärd.

image29  Flyga drake av Khaled Hosseini

<3

Film

Om typ en halvtimme drar jag iväg för att se på film med T. Blir säkert kul. Ska först träffa P och lämna lite pengar jag är skyldig henne också..

<3

orka vara ute vid båten.

Har precis kommit hem från att ha mastat på båten. För er som inte seglar säger det er kanske inte så mycket, men man sätter på masten på båten. Skitsegt i det dåliga vädret. Nu vill jag bara gå och lägga mig och dö, så jävla trött är jag!

<3

valborg.

Valborg spenderades med vännen P. Först åt vi thai och sedan umgicks vi lite med några vänner vid sjön. Vi tittade åp film och snackade både morgon och kväll, som ni förstår sov hon över. Det var sjukt trevligt för det var så längesen hon gjorde det.
Dagen idag har mest inneburit vila. P drog hem vid lunch och sedan dess har jag inte gjort något vettigt alls, läst och pratat i telefon bara.

image28 "Allt för min syster" Jodi Picoult

Imorgon ska vi ut och masta på båten, håll tummarna för bra väder. Det blir lite drygt annars..

<3

RSS 2.0