Att rensa i rummet leder till betydelsefulla fynd

T ex.
En teckning från min allra första bästa vän, Cornelia.

Texten på baksidan: "Till min bästa vän, jag har gjort nästan allting själv"


En låtsasfjäril från fjärilshuset (tyckte om den VÄLDIGT mycket när jag var liten)

Diverse foton på mamma, pappa, mormor, morfar

En bild från Josse som hon gjorde på skämt

Gamla lagfoton från Stuvsta

etc.

blodet rinner för fan!

Josse, behövde ju bara! :P
I fredags fick jag världens näsblod helt plötsligt! Tog typ en halvtimme att få stopp på:O Rann längs kanten ner i handfatet, såg skitläskigt ut. Det såg ut som i filmer när någon har blivit mördad i badkar typ. Men jag tog ingen bild, de skulle se alldeles för emo ut, dessutom var jag lite upptagen med att hålla för näsan, är helt öm efter allt tryckande igår!

<3

IFK-Bajen

matchen ägde rum igår med lilla mig som åskådare, IFK vann, inte helt otippat. Själv hejar jag ju inte på något, tycker att allsvenskan är ganska tråkig, fast det var alla hammarbyare som gjorde den rolig. Man kan ju inte annat än att asgarva när vuxna män buar, pekar fuck you och "luftrunkar" åt domaren. Fast skönast var ändå efter att några tänt "eld" som hade hamnat på plan och hela stadion skriker "ut med packet, ut med packet, ut med.." för att följas av "solnatattare, solnatattare, solnatatt.." Riktigt komiskt!


bilden:
www.gp.se/jsp/crosslink.jsp?d=128&a=418396

När vi skulle åka hem missade jag och Tove tåget från södra med typ 1 minut så det blev en halvtimmes väntanstationen fördriven med korv från pressbyrån och hostattacker för min del. (tack för varmkorven Tove!;))

<3

Hemma och känslolös

Jag känner mig alldeles tom. Har varit frustrerad och arg i stort sett hela veckan förutom när solen tittade fram (som jag brände mig i). Nu sitter jag och försöker skriva en muntlig redovisning om en engelsk bok, men det går inte. Jag känner mig som sagt tom. Jag är varken glad eller ledsen, möjligtvis trött men annars så...
Jag tror att jag kanske har varit så förbannad så att jag är för trött för att känna något, eller för trött för att göra något.
<3

Protest mot Ben and Jerry's!

Kom fram till att jag måste protestera mot Ben and Jerry's utbredning överallt. Enda anledningen att jag fick äta det igår vara att de har gjort om mitt absoluta favoritglasställe till en Ben and Jerry's. Från och med nu ska jag bojkotta dem, glassen är inte ens så speciell, den är okej men det finns mycket godare annan glass.
Ett av offren för Ben and Jerry's var som sagt mitt favoritställe, glassbaren i gamla stan som gör sina egna våfflor och ställer ut en korg i fönstret med misslyckade strutar.

Hur svårt ska det vara att få tag på gammal hederlig kulglass?




<3

Dagen igår då?

Efter flera timmars ofokusering och nedräkning kom det äntligen, lovet! Först åkte jag in med tjejerna till stan och köpte glass som intogs i vårsolenkajen i gamla stan. Det är så mysigt där, den kajen är Stockholms SÄMST bevarade hemlighet, folk satt längs hela vattnet, till och med på betongen precis vid tunnelbanan vilken förstör atmosfären en aning.. Sen åkte jag hem till Josse och mästerkockar som vi gjorde vi tortellini, som för övrigt är sjukt gott! Efter lite snack och chokladbollsgörande slog vi oss ner för en disneyklassiker, Hercules.



<3

Vara hemma ensam är bäst.

I alla fall i onsdagskväll. Då var det bara jag i huset ända till klockan 00:00, underbart! Ingen som klagar på att man kollar på dåliga program, eller ingen som tar upp massa plats i soffan. Ingen gnäller på att man har musik på högsta volym och ingen gnäller på vad det är för musik.

Kort sagt: Inget j*vla klagande!

<3

RSS 2.0