Varför

är jag så himla seg och ouppmärksam. Upptyckte nyligen, för att någon sa det, att Coldplay spelar 22 augusti. Självklart är det fullbokat! Jag har liksom redan missat 3 konserter jag har velat gå på! Jag måste lära mig hålla koll på konserter som kommer. Men tills dess har jag bara ett ord. F-A-N!

<3

Romme igår!

Fy fan vad kul det var! Jag och Linda hade riktigt jävla roligt! De som int eföljde med missade något, helt klart. Backarna var jättesköna pga knarrsnön. Det var ganska tungt att åka och lätt för brädan att skära sig, men å andra sidan så var det skönt och jättemjukt när man ramlade. ;-) Det var tur det, eftersom vi försökte lära oss att raila (eller hur fan det stavas?!). Vi lyckades faktiskt! På riktigt låg nivå, men vi railade i alla fall! :D:D
Riktigt kul var det iaf!
Vi hade två problem under dagen, det blåste snö i ögonen så man såg inte ett piss, och det var ont om snygga killar. Annars var allt finemang vetni!
Helt okej för en första gång, eller vad säger ni?


<3

Linda 17år!!!!

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS! <3
Tänkte lägga upp en väldigt vacker bild på födelsedagsbarnet!:D


<3

Snabba planer för dagarna framöver

Torsdag(idag): plugga historia
Fredag: -
Lördag: Träning + fika med clara och gänget
Söndag: romme

<3

Sämsta schemadagen

Lyssna på det här:
Kemilabb
Matte
Kemi
Lunch
Fysik
Fysiklabb


<3

Självförtroendet ökar

vilket märktes imorse. Det var bara en liten sak som jag vet skulle ha stört mig hela dagen när jag var yngre. Eftersom det snöar ute så var mina skor skithala när jag gick in i skolan ensam och jag nästan gled ner i spagat och skrek till, samtidigt som jag sträckte armarna rakt ut för att hålla balansen. Blev lite utstirrad av folket som satt där men trots det så gick jag bara skrattandes därifrån.
Man får inte ta sig själv på för stort allvar har jag lärt mig.


Vackraste snöflingan ever, eller vad säger ni?!


<3

cup...igen...

Det har blivit en del fotboll på sista tiden. Tur att det är så jävla kul då! Tyvärr gick vi inte vidare, vi spelade något ojämnt idag. Vi fick en spelare utvisad på grund av att det blev bråk, och jag kunde inte sätta bollarna i nätet. Idag missade jag 100% av mina chanser, det är inte bra statistik alltså. Vet ni hur förbannad jag blev på mig själv eller?!
Fast måste ge tove och mig själv cred för snyggaste målet. Hon passade mig, fick tillbaka bollen, dribblade förbi några, passade mig som sprang förbi sista försvararen vid hörnet och passade in bollen förbi målvakten och gav tove öppet mål, och så 1-0 var ett faktum.
Kan även säga att jag blev jävligt förbannad på vår målvakt som passade bollen rakt ut till motståndaren som blev ensam med målvakten vilket obviously ledde till 2-1 och att vi blev utslagna ur turneringen.

<3

gulligaste västen

jag hittade på vero moda. Skitfin! Tyvärr hade jag alldeles för lite pengar kvar för att köpa den eftersom jag har hittat ett par jeans! De är Diesel och nästan precis vad jag ville ha. Nu måste jag bara köpa ett par svarta(och vita) tygskor eller converse att ha till. Köpte för övrigt ett par gråa chinos och ett blått linne från Gina tricot. Om två veckor är det jag som köper jeansvästen och tygskor! (då kommer studiebidraget). Tyvärr gör det så att jag inte kan slinga mig när jag ska klippa mig eftersom jag har för lite pengar..

Inte så vita längre.. måste ha nya!


<3

Vad händer idag?

Jo, planen är att gå i skolan och sen åka in till stan med Sara och Viktoria. Skulle behöva fortsätta min jeansjakt, men får se hur det blir med det, är väldigt ansträngande. Jag tror nästan att jag väntar tills jag hittar några perfekta när jag minst anar det!
Så här såg jeansen som jag ville ha ut:
En modell från acne som är utgående.


<3

Jeans

är jävligt svårt att hitta! Det enda jag och Sophia har gjort idag är att leta efter ett par lösa jeans till mig. Jag vill att de ska gå ut vid låren och in vid fötterna, är det för mycket begärt?! Helt uppenbart är det det, för efter 7 affärer kom jag hem med tomhänt. Jag var på:
Acne
Åhléns
Gul&blå

JC
Miss sixty
Denimn for girls
Weekday
Jag hittade dock ett par från gul&blå som var helt okej, men man skulle behöva sy in dem där nere, och jag hittade ett par leejeans som också var helt okej. Men de kostade 1000 kr vardera och är man inte säker så känns det inte bra att köpa.

Gul&Blå

För att inte förvirra er, valken på mitten av magen är min upprullade tubkjol;P

Lee

Spänne mitt på rumpan!


Så, vad tycker ni, borde jag satsa på något av dessa par, eller leta vidare?

<3

Kul ju!

Alla som klarar att ritadatan ska ha en stooor eloge. Det är riktigt riktigt svårt!
Gillar ni mitt försök, haha!


<3

Finn 5 fel

fotbollsmötet jag just kom hem från. På två timmar kom vi fram till ingenting. Inte ett piss! Helt ärligt, det där kunde en 12-åring gjort bättre än vår tränare.
  • För det första borde det varit två separata möten för föräldrar och spelare.
  • För det andra borde vi varit bättre informerade från början om vad det skulle handla om.
  • För det tredje skulle hon inte slösa tid med skitsaker.
  • För det fjärde borde målen och planerna vara realistiska.
  • För det femte borde man vara strängare med inbetalningarna.
För övrigt så har jag ett STORT problem. Ska jag följa med till Ålandträningsläger och åka upp till fjällstugan med tåg under påsk och vara där i bara tre dagar eller bara åka till fjällen över hela veckan? Grejen med träningslägret är att jag älskar fotboll och lägret skulle äga rum på en fullstor konstgräsplan inomhus!

It's like a dream coming true.

Så kallad in action..nr 29, that's me!


<3


Framtida yrken

måste jag fundera över eftersom det börjar bli dags att välja individuella val. Mina alternativ är psykolog, sjukgymnast och möjligtvis socionom. Söker jag till någon av de utbildningarna kommer jag få full meritpoäng helt säkert, men frågan kvarstår, vad ska jag välja som ind. val?

Hur låter det här:
Etik och livsfrågor
Franska 4 eller Engelska C?


<3



Sarkasm

Jag ska försöka sluta vara så sarkastisk. Visst det hör till min personlighet, men det finns en hel del som inte förstår den typen av humor. Då framstår man bara som väldigt dryg, och det vill jag inte, av uppenbara skäl.
Eller jag får undvika sarkasm med dem jag vet inte förstår i alla fall. Att undvika det på nätet är nog också en bra idé eftersom man inte kan höra tonfallet..

Vad tycker ni om det?

<3

Jag=soffpotatis!

Har testat livet som chokladätande tv-tittare idag, inte så dumt, men tråkigt i längden. Min stukade handled kanske inte är stukad, det kan vara en spricka också. Men jag vill inte röntga den för att jag inte vill få den gipsad. Vore den gipsad skulle jag säkert intespela cupen till helgen eftersom jag kan skada andra, och jag skulle definitivt inte kunna åka snowboard. Inget röntgen för mig alltså.
Men det kanske inte är världens bästa idé med snowboard kommande vecka så det får nog bli shopping istället på resursdagen.

<3

1:a nyårslöftet brutet!

Jag skulle ju skriva ett inlägg per dag, men så blev det inte! Skrev inte igår, så..
Igår var jag i alla fall med Linda och åkte snowboard, stukade handleden.

Vackert va?;P


Fick dessutom veta att jag fick MVG i hela naturkunskap A kursen. Kan inte säga att jag var värd det, men läraren bestämmer! I morse tränade jag, jävlar vilken energi jag hade, trots att jag var aptrött. Nu kanske jag ska på bio med Paula, men kan inte säga att jag har världens lust till det.

<3

Naturprovet

Bilden talar för sig själv :p

Det gick så mycket bättre än jag trodde, hoppades liksom på vg, men var inte ens säker på det.
Tyvärr tror jag att det bara blir vg i kursen med tanke på mina andra arbeten. Kommer ändå bli nöjd eftersom jag inte förväntade mig mer i naturkunskap.

<3

Back to school again!

Kan inte påstå att det såg ut så här när vi började idag. Men vad vet jag, min klass började ju faktiskt senare än alla andra. Vi kanske bara missade dansen?!


Har i alla fall fått betyg i Psykologi A - MVG!! Fy fan vad mycket jag ville ha det betyget, är så glad nu!
Måste bara säga en dålig sak också, vår svenskalärare har inte rättat essäerna som skulle vara inne innan jul. Och det är okej att lämna in dem idag 23.59. Helt ärligt, om man inte kan lämna in arbeten i tid borde man inte kunna få mer än G. Det är väl inte rättvist om vissa har fått en vecka på sig medan andra har fått en månad?!

<3

LOVET ÄR SLUT

och om en timme ska jag väl börja dra mig mot skolan. Fy fan, nu längtar jag till sportlovet, är redan trött på skolan! Det bådar inte gott, eller vad säger ni?!

Jag har en glädjande nyhet som i och för sig bara glädjer mig, men ändå. Jag kommer i mina gamla favoritjeans! kände att jag ville ha dem idag, de är så sjukt sköna! Inte i världens bästa skick, men vem bryr sig?!

<3

Sportlovets

planer. Inget är spikat än, men det verkar som om jag och min bror åker upp till stugan med vår faster och kusinerna. Hoppas verkligen på att det blir så, skulle vara kul! Det enda jag funderar över vara att de nämnde att ta ledigt några dagar från skolan innan lovet. Jag undrar hur de har tänkt. Men det är ett senare problem, men jag gillar faktiskt inte att ta ledigt, man missar så himla mycket! Dessutom får vi ju frånvaro, så..

Jag förra sportlovet en väldigt blåsig, snöig dag!


<3

Lite pics från gårdagen.

Gör oss redo att åka!


Josse..finns inget mer att säga!


Man kan ha jävligt kul åt olika formationer i snön!


Linda! (och jag bakom vanten)


<3

smärta!

Snowboard är farligt! i alla fall tills man lärt sig kontrollera det ordentligt! Har ont i nacken, rumpan och armen. Hur fan gick det till liksom! Har fortfarande inga bilder, men den som väntar på något gott..

Idag ska jag bara ta det lugnt och kanske titta igenom historian, men framför allt städa min sminklåda, den är inte fin!

Finns så mycket skit jag inte använder!


<3

Skönt att åka bräda

igen. Var jävligt längesen. Nu fick jag ju testa min egen också! Underbart! Det sparar så himla mycket tid att slippa hyra, i alla fall om man är långt bort. Först ville inte bindningen fungera enkelt, men man måste bara forma den lite. Blev bättre mot slutet på dagen.
Vi funderar på att åka imorgon också, men vet inte om jag pallar. Paula hinner ju inte följa med och då känns det bättre att vänta. Har dessutom lite saker jag borde göra innan skolan börjar så...

Eftersom alla bilder finns på Lindas kamera så får ni nöja er med den enda jag har.

Linda under min arm som ska ta tillbaka telefonen från Josse


<3

Grattis tjejer!

som kom 3a i cupen, brons! Inte illa!

<3

Snowboarding

gäller för morgondagen med Josse(som åker skidor) och Linda, men i alla fall!

Senaste gången jag åkte, i påskas med Josse.


<3

tittade på cupen

som jag inte fick spela eftersom jag är 92a. Det är inte ofta man är för gammal för saker! Hur som helst går det väl sådär för dem, vi får se när jag vet resten av matcherna, pallade inte stanna längre, ville hem och äta!
Jag säger bara, fy fan vad kallt det är ute! Skulle ni vilja stå vid busshållplatsen ensam, utan musik när det är -12 ute?Tror inte det!

Ser ni bussen?! Inte jag heller...


<3

cupen

gick åt helvete!
Första matchen var bara sorglig. Vartenda av alla 6 mål rullade mellan vår målvakts ben. Trots det klagar hon på anfallet och försvaret som hon alltid gör. Målvakten har ju för fan också ansvar. Jag sa det till henne också, att hon inte bara kunde klagautespelarna när det var hon som lät bollen rulla mellan benen på henne. Fy fan vad sur hon vart!
Andra matchen var bättre, men fortfarande inte bra, där blev det "bara" 4-0.. Men spelet var bättre i alla fall. Det råkade bara vara så att vi mötte lag som helt enkelt var betydligt bättre än oss. De hade vunnit sina grupper och vi hade kommit tvåa i vår, så vad förväntar man sig?

har inga bilder, men ni får överleva.

<3

Mot tyresö

åter igen för att fortsätta spela st-cupen. Vem fan lägger en cup där första matchen är 23:10?! Idioter! Om vi klarar oss hela vägen till semifinal startar den först kl 01:00 och det är inte ens en nattcup!
Wish me luck!

Tillbaka till hallen med hårda golv..


den här gången kommer jag nog inte träffa någon jag känner, men man vet ju aldrig!

<3

Nytt sparande

i form av en spargris, det trodde ni inte va?! Har bestämt mig för att lägga all växel där i och inte tömma den förens den är full,  jag undrar hur mycket den kommer att innehålla då..

Polis polis, potatisgris, hem och laga morsans spis!
Kommer ni ihåg den?


Efter middagen satte jag mig föresten och ritade, längesen. Blev inte nöjd och har kommit fram till att jag har alldeles för dåligt tålamod för att bli bra på något. Det är därför jag aldrig har haft en hobby i mer än en vecka utan att det bara har varit små fixidéer.

<3


Skulden

är boken som har upptagit min tid under dagen. Skriven av Jodi Picoult och underbart bra! För er som har lyckats missa det tycker jag om att läsa och kan finna underhållning i de flesta historier. Så har ni några böcker som ni rekommenderar är det bara att säga till!



Baksidan
"Försvarsadvokaten Ellie Hathaway står inför sin livs svåraste uppdrag. I en lada i en fridfull småstad har ett dött spädbarn hittats -gömt i höet. Den unga amishkvinnan Katie, på långt håll släkt med Ellie, blir anklagad för brottet, men nekar till allt. Ellie måste komma katie in på livet och ta reda p åom hon är skyldig. Och försvara en människa som kanske mördat sitt eget barn..."

<3

Nyårslöften 2009

Träna minst 3ggr/veckan
Göra 10 armhävningar/dag (mina armmuskler existerar inte)
Bara äta onyttigt på helger och "special occasions"
Skriva minst ett inlägg per dag.

Det här är löften jag tror jag kan lyckas med, det måste ju vara realistiskt, vad är annars meningen?

Någongång, någonstans


<3

Promenad

med linda i vintersolen! Härligt härligt! Dessförinnan såg jag Sandor/Ida, ännu en kärleksfilm.
Hämtade dessutom mina skor hos paula som jag glömde vid nyår! Fick friska upp hennes minnen om kvällen också. När jag kom tillbaka slog jag mig ner med brorsan och hans flickvän och tittade på Chuck samtidigt som jag mumsade på varma mackor.
Det är tur är att både jag och Linda kan gå ut utan smink, annars skulle vi aldrig komma ut på våra promenader!

Så här såg vi ut! (alltid lika snygga;p) Titta vad coolt ljuset föll!


<3

Hos Lindabinda

efter en liten promenad i kylan som har gjortmina lår helt stela av köld. Hr har jag tvingat henne att visa massa bilder hon hade på mig, här bjuder jag på en rolig!

Så här ser man ut när man fått en boxningssäck i magen!



<3

Tjejfilmer-ny hobby

Jag förstår inte, varje gång jag tittar på smöriga tjejfilmer blir jag värsta rörd. Förut kollade jag helst på actionfilmer, men nu.. Blev till och med rörd av otecknade Peter pan som gick imorse, och nyss såg jag She's all that och var nära på att sätta på pretty woman tills jag insåg att vi inte hade den.

Vad har hänt med mig?!

<3

Middag i min ensamhet

blev det idag. Pappa är på jobbet, mamma hos morfar och bror min hos flickvännen sin (haha, rimmade!)
Men det blir inte bättre än man gör det till, så voila min middag!

Längesen jag drack mjölk



Efterättsgrej från igår, den var äckligt söt. 
Kunde inte ens äta upp den.

<3

Min nyårsafton

gick inte som planerat. För er som inte visste så skulle jag och 6 kompisar gå på en nyårsfest som josses kompis hade. Hon hade hyrt en lokal vid münchenbryggeriet med plats för 300 pers. Vi var tvugna att betala i förväg för att de skulle kunna hyra, våra namn fanns på en gästlista så vi skulle släppas in.
Vi kom dit runt 22:00 och det var kanske 30 pers före oss i kön. När vi väntat i säkert en halvtimme kommer det ut att de inte kan släppa in fler, detta trots att flera hade betalat. Anledningen var att folk som inte betalat kommit och betalat dubbelt för att få komma in. Det var till och med världens till bakdörren. Ju längre tid som passerade desto oroligare blev det. Vissa smällde smällare mitt i kön och folk började kasta flaskor. En kille som fick ett knytnävsslag rakt i ansiktet för att han sa till ett par killar som trängdes. Efter att desperat försökt att få tag på Josses kompis utan lycka så skyndar vi därifrån innan det blev bråk.

På väg mot münchenbryggeriet


Så vad gör vi, klockan är 22:45 och vi är på söder. Dags att skynda. Vi tog tåget mot en fest som sofies kompis hade där vi kände de som var där. No way att vi inte skulle fira vid 12slaget. Jag tror att de mötte oss kvart i 23:45 eller något, bråttom var det i alla fall. Vi hann inte ens ta av oss grejerna innan vi skulle ut och kolla på fyverkerierna. Det är sjukt vad kul vi fick trots att vi hade varit ute i kylan i säkert 3 timmar.

Ganska snart därefter, kanske runt 01:00 behövde vi dra för att föräldrarna kom hem och då följde jag och resten av tjejerna med Jocke och några till hem till dem. Där tog vi det bara lugnt, umgicks typ. Trevligt folk var det i alla fall. Till slut tog jag i alla fall nattbussen och var hemma vid 3.

Trots allt, en lyckad nyårsafton!

(ska bara ha mina pengar tillbaka nu)

<3

2009 är mitt år!

Det måste det helt enkelt vara!

Men vad har hänt 2008 då, i STORA drag?
Fjällen med både Josse och David
Språkresa
Börjat ettan
USA



<3

RSS 2.0