vad hände egentligen??

Nyss hade de personalmöte som jag slapp (eller inte fick) vara med på. Och nu börjar folk komma upp igen, jävlar vad de ser utpumpade ut! Man undrar om de verkligen hade möte eller om det hade ett stenhårt fyspass som följdes av dåliga nyheter.. hmm.. 

<3

SISTA DAGEN!!!:D:D:D:D

Yey, äntligen är den här, dagen för frihet! Men något säger mig att det kommer bli en lång dag med massor av tabbar och komplicerade grejer, bara en liten känsla jag har...
Men efter idag är det slut, så hur illa kan det bli?! (peppar peppar ta i trä). 
För att fira att det är sista dagen så trollade jag fram två sockerkakor med kokos hemma igår innan träningen, mycket uppskattade! (såklart, det är ju jag som har gjort dem).

[sockerkaka.jpg] Inte min kaka, gör aldrig runda av någon anledning..men den såg god ut i alla fall!
Bild:http://2.bp.blogspot.com/_JPNxy8Jnyog/RxUhD2n3sMI/AAAAAAAAAQU/wkQJLEkDBHE/s1600-h/sockerkaka.jpg

<3


Förolämpade polisen (hehe)

Igår satt jag precis som vanligt i kassan när några poliser kom upp:

Polismannen: Hej
Jag: Hej! (superglad, vet inte riktigt varför)
P: Jag ska bara fråga, mödravårdcentralen, den ligger inte här va?
J: nope.
P: någon annanstans va?
J: yes, Vårby allé 14 (då vet ni det också!)
P: ja, i vårby gård, tänkte bara om man blev gravid någon gång..
J: Jo, du ser lite gravid ut!
P: Tack för den, DU! (börjar promenera ut)
J: haha, oj förlåt, skojade bara.

Sen vinkade han och gled ut, med sin kvinnliga kollega asflabbandes brevid. (Ifall ni inte förstod det så blev han ju inte förolämpad på riktigt).

Men, han bad om det, faktiskt!

<3

Anna Hissar och dissar

Behöver göra ett sånt inlägg för att få med vad jag vill ha sagt.

Jag Hissar:
Att vi har en trädgård med massor av olika sorters bär hemma! Det är världens bästa känsla att man kan kan gå ut i morgonsolen (eller regnet) med sin röda lilla kopp och fylla den till bredden med svarta och röda vinbär, krusbär, körsbär och inte minst hallon! Och när man kommer in hälla dem i yoghurten, mumma!

Att Sarah Sjöström vann vm-guld och satte världsrekord! Det är fan otroligt, hon är ju bara 15! Det får en ju lite att undra vad man själv gjort med sitt liv, hehe. Men grattis grattis får man väl säga!

Guld - och rekord
http://www.dn.se/sport/sjostrom-varldsmastare-pa-ny-rekordtid-1.919261

Jag Dissar:
Att jag kom hem 17:56 igår och skyndade som en jävla galning för att hinna till träningen vid 18:30. Och efter att ha varit på plats och väntat i en kvart fick jag veta att den var inställd, inte coolt! Jag hade ju inte haft tid att kolla om den var inställd innan..suck!

<3

Parlez vous francais??

ah, c´est bien, ne pas moi. Helt seriöst, varför skulle jag fråga om hon kunde franska?! Alldeles nyss kom en patient som varken pratade svenska eller egnelska, vad gör jag då? Jo jag frågar om hon kan franska, herregud vilken dum idé! Jag kan ju inte ens det!:o
Men på riktigt knagglig och ringrostig franska lyckades jag lite halvt om halvt få reda på vad hon ville i alla fall. Men franskan måste förbättras!

http://www.magasinetneo.se/bilder/gamla-bilder/DrapeauPt.jpg
<3

Träningsdagbok 21-26

tror jag att det blir! Har varken varit speciellt duktig med uppdatering eller träning, (hehe). Men totalt har det väl blivit 8-10 mils cykling(får kolla upp det när jag kommit  hem), 4,5 timmar fotboll och 1 timmes fys. Juste jag gjorde ett eget litet hoppa och skutta pass hemma i vardagsrummet, och nej, jag är inte konstig.



Så:
4,5 h fotboll
cykling 8-10 mil
 1 h fys
30 min hoppa skutta

<3

Bästa sommarföljetången

jag någonsin sett! Den får fem av fem toasters! Självklart pratar jag om Harpers Island igen, har äntligen sett det sista avsnittet (tyckte att det var värt att vänta tills den var redigerad). Det är en briljant twist på slutet, och när jag säger briljant menar jag det! Skaparen (tror jag) Ari Schlossberg och alla i teamet har gjort ett grymt bra jobb.
Så tack för denna grymma serie!

<3

GRATIS soffor!

Någon som känner ett stort behov av beiga skinnsoffor helt gratis?! Antingen två eller tresits! Eller kanske ett matsalsbord eller vita matsalsstolar med babyblå sittdynor?
Då får ni skynda, skynda för annars går dem till återvinning, det är min kära kassakollega som bjuder. One day and one day only gäller det! Take it or leave it!
(har tyvärr inga bilder eftersom hon bara frågade lite i förbifarten...)

<3

Harpers Island

Jag har precis tittat klart på nästsista avsnittet av denna våldsamma sommarföljetång. Den är som en blandning av Morden i Midsomer och Agatha Christie's 10 små negerpojkar. Självklart har den några väldigt väntade twistar, men samtidigt en del oväntade. Jag gillar den skarpt. Vi har spelat in alla avsnitt förutom ett (pga Michel Jacksons minnestund), egentligen börjar den 23:40 måndag till torsdag, men så länge kan vi arbetande människor inte sitta uppe. Dessutom slipper man reklamen om man redigerar de först..
Men vi tar oss igenom avsnitten, "one by one"..

Bild: tengossip.com
<3

Värmdö

På fredagskvällen drog jag mig till värmdö något kaosartat. Fick veta att en halvtimme innan att jag skulle med ett visst tåg (tack Linda), men väl därute hade vi det bra med en skön, lugn kväll med Lindas kompisar. Problemet kom när vi skulle hem, först hittade vi inga bussar som gick från gustavsberg, vi hittade inte ens en nattbuss, men sen en till slut. Sen tog det ett år till Slussen och därifrån ett år hem. För att göra en lång historia kort gick vi ifrån Christoffer, som han hette, 00:40 och var hemma ca 03:00.

<3

Shopping

stod på schemat för mig och Angelica efter vi slutat för dagen (kl 5). Vi fixade en present till hennes kompis och varsin tröja. Sen hittade jag en ursnygg mörkgrön skinnjacka som jag ville ha, kostade dessutom bara 250 kr! Men självklart fanns den bara i XS, S och L, ganska uppenbart så ville jag ha Medium. Ska till stan imorgon och kolla om jag hittar den där istället! Bilden (som jag inte pallar fixa bort den vita kanten på) kommer från monki.se
 

<3

Ännu en dag på jobbet

väntar. Idag tänkte jag ta bussen som går om en kvart. Har cyklat i början på veckan, och eftersom jag inte är en van cyklare så är mina ben helt döda, så det får bli bussen idag!
Dags att gå, puss!

<3

Inredning

är inte det lättaste i mitt rum. Det är för litet och har för konstiga inbyggda garderober för att man ska kunna flytta runt hur som helst, en långt ifrån optimal planlösning om man säger så. Men nu, efter att ha velat göra om i flera år, är det äntligen dags; och nej, tro inte att jag har varit lat, jag har bara inte fått måla om för föräldrarna. (De tyckte det var onödigt när jag hade en kanin som ändå skulle bita sönder tapeterna, men nu har de insett att han inte kommer dö, så...). Jag borde vara superglad, men är för trött för att se något positivt, istället tänker jag på alla JÄVLA år som jag inte har fått göra om, när skälet till det fortfarande finns kvar.
(Hade en riktigt jävlig, men...stimulerande...dag på jobbet, därför är jag så galet trött).

Btw, tänkte mig antingen en beige vägg och tre vita, eller två beiga och två vita; vad tycks? Sen ska jag klä om min fåtölj i svart och sätta upp rödlila gardiner, (typ i samma färg som blomman).

Bild: http://www.alltomtradgard.se/
<3

Fix&Trix

inför imorgon, då ska vi fira mamma. Är riktigt irriterad på Erik, han är så jävla dryg och otrevlig. Ska i alla fall baka bröd och paj, så får vi se om de andra klarar att göra lite sallader..

<3

Paulalalalala

träffade jag först i förrgår, då badade vi och solade, catching up liksom. Sen träffade jag henne igårkväll efter att jag bråkat med mina kära föräldrar och inte klarade av att vara hemma. Då drog jag med Sandra till Jessan (paula var redan där). Tiptopp, efter ett tag, men eftersom föräldrarna inte var speciellt glada på mig blev jag hemskjutsad vid 2 redan.

<3

Ännu en dag med multitasking!

Eller alltså, jag gjorde ju inte olika saker samtidigt, men olika saker i alla fall. Jag träffade Sophia, och eftersom det var varmt men inte soligt blev det en prommis. Den avslutades ungefär samtidigt som solen tittade fram, så det blev bad som följde, topp! Sola och bada vetni, härliga tider!
Middagen spenderades med farfar och Biz, mina kusiner + faster, familjen och tre amerikanare. Jag gjore en mycket god gärning och underhöll den 10/11-åriga tjejen genom prat om nöjesparker, något påfrestande! (Det var ju på engelska, blir inte lika naturligt då.. Jojo=slänggunga). Men en helt okej kväll.
Imorgon väntar Paulisen, tipp topp!

<3

RSS 2.0