Så här ligger det till.

Nu ska jag förklara några saker för er. För det första, jag KAN INTE plugga om det händer saker runt omkring. Jag är ofrivilligt uppmärksam, så har det alltid varit. Om någon pratar med någon annan i köket och jag sitter i vardagsrummet så kan jag inte undgå attt höra vad de säger. Det är något de inte förstår, enda gången jag kan plugga ordentligt och få förståelse för saker är när jag är ensam. Därför blir jag alltid överlycklig när de inte är hemma när jag kommer. Så fort de sätter nyckeln i låset är min koncentration som bortblåst. De upprepar gång på gång att så kan det inte vara eftersom de också måste få vara här, självklart är det så men hjälp mig då. Vi kan ljudisolera ett rum, eller hitta fungerande öronproppar, något! Det är dessutom inte bara ljuden, det är synen också. Jag kan inte ens ha någon som läser brevid då jag har deras minsta rörelse i synfältet, eller hör deras andning. Antingen så ska det vara mycket ljud som ett brus, eller ingenting alls. Det är de små enstaka plötsliga ljuden som stör mig.
Jag förväntar mig inte att ni ska förstå, jag bara förklarar hur det ligger till...



För det andra så har jag nu gått igenom med dem hur vi ska göra med fester. De har aldrig riktigt behövt ta ställning till sånt förut eftersom min bror i stort sett aldrig har festat. Men jag är inte som han. Har aldrig varit. Detta gäller generellt sett:

*Jag måste veta hur jag tar mig dit och hem.
*Måste smsa vilken adress jag är på när jag kommer dit.
*Ska vara hemma vid två.
*Om det är långt bort, sov hos en kompis.
*Åk aldrig ensam
*Undvik klockslagen 3 och 5 att röra sig utanför festerna eftersom det är då krogar och dylikt brukar stänga.

Jobbigt jag vet. Men vad ska man göra? De är trots allt de som bestämmer och jag kommer aldrig smyga ut eller nått eftersom de litar på mig och det är värt för mycket för att förstöra på en ynka fest.

<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0