JVM

Jag säger det direkt; jag har aldrig varit något fan av hockey, jag har tyckt att det varit för mycket bråk och för lite spel, men JVM, halluluja.
Det är riktigt underhållande, har inte kunnat se alla matcher på sändningstid så jag har hållt mig undan från tidningar och tittat på matcherna i efterhand med svtplay.
Tittade precis på semifinalen mot USA, fy fan. Stackars killar, domarna var löjligt partiska. När de skulle titta på reprisen av en målsituation höll jag på att smälla av, de tittade på den där jävla reprisen i säkert 5 minuter, trots att man inte ur en enda vinkel kunde se pucken över mållinjen. Jag väntade bara på att de skulle lägga in bilden i datorn och photoshopa in pucken. Kan inte ens föreställa mig tankarna som gick igenom Jacob Markströms huvud, men misstänker att det gjorde att han kom ur balans, annars hade han nog tagit 3-2 målet. Det är förödande när man kommer ur spelet, men shit vad duktig han är. Jag är grymt imponerad, det är i stort sett hans förtjänst att sverige ens kom till semifinal. Om ni inte tror mig, kolla statistiken på räddade skott. (snygg är han också, hehe ^^)

Bild:http://kaabrorna.blogg.se

Vidare på partiska domare, utvisning 5 minuter och matchstraff på Marcus Johansson?! Visst två minuter, fine, men 5 + matchstraff...Jag kan säga att jag satt och skrek framför tv:n.
Och sen straffsituationen osv osv osv.

När USA vann höll jag på att börja grina, på riktigt, jag har aldrig blivit så ledsen över en förlust, inte ens mina egna matcher. Jag vet inte varför, men jag känner med det här laget. Kanske för att de är i min ålder, kanske för att de är så sjukt duktiga, kanske för de har lärt mig gilla hockey, eller för att de verkar vara jävligt sköna människor bara.
En kombination av alla tror jag.

Klockan 22:00 är det i alla fall bronsmatch mot Schweiz, den får man inte missa.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0