Vad hade 2009 att ge? (började skriva på nyårsafton)

Idag är de nyårsafton, klockan är 10 på morgonen och jag sitter och funderar över vad som hänt under året. Tiden har gått oerhört snabbt, jag tror fortfarande att det är 2008 och att det är 2009 som stundar inom kort. Men så är det inte, det kommer ett helt nytt decenium. Jag har tänkt på det där med 2010, man säger ju att man "tränar inför beach 06, 07, 08 och 09" kommer man att "träna inför beach 10" nu?? Det låter ju onekligen dumt...En annan sak som är väldigt dum är att jag inte riktigt vet vad jag ska ha på mig ikväll, ingen katastrof direkt, men typiskt mig. Är alltid ute i sista sekund när det gäller kläder. Kläder; det tror jag att 2009 har gett mig, inte materiellt, utan jag har blivit mer modentresserad. Jag tror att jag börjar hitta min egen stil, en väldigt färgsprakande stil, min nya favoritfärg är grönt!

Här hoppar en bild in från nyårsafton iår.


Men för att komma ihåg allt vad som hänt under året dyker jag ner i bloggens arkiv, har inte alltid varit så bra på att uppdatera, men de stora dragen har nog kommit med.
Vi kan ju börja med hur det gick med nyårslöftena, här kommer de, som en liten påminnelse:
Träna minst 3 ggr/veckan-------------------------> fail!
10 armhävningar/dag-----------------------------> fail!
Onyttig mat under helger och "special occasions"-->Yey! (klarade det i stort sett)
Ett blogginlägg/dag--------------------------------> fail!
Så ett av 4, det är faktiskt helt okej tycker jag, har ju tränat regelbundet ändå.

Efter min lilla tripp i arkivet hittade jag följande saker:
I januari upptäckte jag att mitt självförtroende hade ökat genom en bagatell: jag halkade i skolan när jag var ensam och det var massor av människor runt omkring, men jag skrattade bara och gick vidare. Det hade aldrig hänt för 5 år sen. Jag märker dessutom dagligen hur mitt självförtroende ökar, det var inte längesen som jag gick fram till en kille på tåget och berättade att jag tyckte att han var väldigt snygg. Efter det var jag grymt stolt över mig själv!

Sen har jag åkt en del snowboard under året. Jag har börjat att hoppa och raila lite. Shit vilken adrenalinkick det ger, och en hel del blåmärken...

Dessutom har jag äntligen gjort om i mitt rum, det blev två beiga väggar och två vita. Sängen betsades i en rödbrun nyans och vi färgade fåtöljens klädsel svart. "Tack mig själv för det"; har bott i ett rum inrett av Anna 12 år.

Om man fortsätter på samma spår kan jag berätta att bror min har flyttat ut och ihop med Jessica. Det var på tiden. :)

Under sommaren åkte hela familjen till Kroatien och seglade i en vecka. En vecka med 50/50 sol och regn. Skönt med en ny typ av semester, annorlunda än de vanliga vandringsturerna och utflykterna.

Men det mest spännande i resväg är att jag och Sara, Viktoria och Sophia har bokat en resa till magaluf i början på augusti, helt underbart!

Jag öppnade ett nytt sparkonto som jag la undan en stor del av min lön på. Juste, lön, jag hade mitt första officiella sommarjobb. Jag satt i kassan på en vårdcentral. Det var riktigt kul, speciellt eftersom jag träffade Angelica. Angelica är verkligen en skithärlig tjej, vi klickade och blev riktigt bra kompisar direkt.

I November hade jag 20 kr veckor, det innebär att jag bara fick spendera 80 kr den månaden, exklusive mobilpengar. Det låter jobbigt, men var faktiskt lätt som en plätt, det gick finfint. Tror inte ens jag spenderade allt. Annat blev det i december när man skulle ha julklappar och sen shoppa på mellandagsrean.

Juste, jag sprang vårruset med Anna, Johanna, Sara och Maria, vårt team hette "HJÄLP, spring för livet!". Jag sprang 5 km på 23:59 tror jag och så sprang jag en mil i hässelbyloppet på 55:40. Den gången hade jag sällskap av Sara, fast vi sprang separat så man kunde hålla sitt eget tempo. Det var topp, vi kom i mål med ca 1 minut emellan men ingen hade sett den andre.

Obs viktigt! Jag har äntligen sett Green day live- den 10e oktober på globen. Fy fan vad glad jag var då, nästan lycklig till och med!

Jag höll på att glömma en JÄTTEVIKTIG sak nu: Jag har slutat att spela fotboll. Efter höstlovet fick jag nog, de skulle ta bort b-laget där jag spelade och ersätta det med ett utvecklingslag med 94-95or som bas..."Tror inte det va?"

<3

Kommentarer
Postat av: Josefin

"inspirerad" :P

2010-01-03 @ 01:22:39
URL: http://josefins.webblogg.se/
Postat av: Josefin

min dator var fem sekunder från att dö så det fanns inte riktigt tid:P

2010-01-05 @ 00:00:42
URL: http://josefins.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0